Städa bör man...

Denna helg hade jag planerat att göra absolut ingenting.
Endast ligga i en solstol, dricka kaffe, läsa en deckare och känna mig lillgammal.
 
Regn, regn, regn... Det blev storstädning för hela slanten istället. Vilket var välbehövligt!
 
Jag är nästan aldrig hemma. Jag sover, äter frukost, tar hand om mina hästar, jobbar, äter en macka, sover. Där här ni mina dygnsrutiner. Min sambos rutiner ser nästan likadana ut. Byt ut tar hand om mina hästar mot fotboll, så är de sedan identiska. Vi är aldrig hemma med andra ord!
 
Är man aldrig hemma, gör man väldigt sällan det där vardagliga, tex tvättar, lagar mat, städar. Ni som känner mig, vet att jag har en extrem bacillskräck! Så mina rutiner matchar tyvärr inte mina tvångstankar speciellt bra...
 
Det där med att tvätta är något jag finner extremt snuskigt, äckligt och vidrigt! 
Fotbollsstrumpor som fortfarande är fuktiga av kroppsvätskor, uuuueeeääääää!!!
 
 
Eftersom jag tycker att det är så äckligt att tvätta och undviker det in i det längsta, brukar jag köpa nya strumpor och underkläder stup i kvarten.
 
Idag när jag rensade min garderob gjorde jag följande upptäckter:
 
Jag har 19 st mjukisbrallor (fotbollen, innebandy)
 
Jag har 21 st sportbh:s (klassas som det vidrigare man kan tvätta.)
 
Jag har 3 st "vanliga" bh:s (Som ni kan läsa av mitt dygnsschema umgås jag väldigt sällan bland civiliserade människor och behöver använda vanliga kläder som kräver vanlig bh.)
 
Jag har 69 par strumpor ( Absolut överst på listan över äckliga saker att tvätta.)
 

Vi kan nog helt enkelt konstatera att jag lider av en svår grad av germafobia. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0